Campagne Regionaal Investeringsfonds FruitDelta Rivierenland

De regio een flinke duw vooruit geven, dat kun je als overheid niet alleen. Om het gebied te versterken en verder te ontwikkelen is ook de inzet van ondernemers, onderwijs, onderzoek en ondernemende burgers nodig. Met de overheid erbij vormen zij de 5 O’s. In de regio Rivierenland slaan deze O’s onder de naam FruitDelta Rivierenland de handen ineen om de agribusiness, economie & logistiek en recreatie & toerisme een boost te geven. Hiervoor is een eigen Regionaal Investeringsfonds een belangrijke motor. 

Vanaf de aanloop naar de lancering van FruitDelta Rivierenland zijn wij betrokken bij de strategische communicatie, de positionering, de ontwikkeling van communicatiemiddelen (waaronder de website) en de organisatie van diverse bijeenkomsten. Ook de campagne om het Regionaal Investeringsfonds onder de aandacht te brengen, heeft FruitDelta Rivierenland aan ons toevertrouwd.

Tijd rijp voor uitbouwen naamsbekendheid

Om het indienen van nieuwe projectvoorstellen in eerste instantie aan te jagen, ontwikkelden wij korte video’s over projecten die een bijdrage hadden gekregen en op het punt stonden om te starten. Die video’s verspreidden wij o.a. via diverse social media-accounts en zetten wij in tijdens bijeenkomsten. Ook maakten wij presentaties en schreven wij persberichten en speechteksten om duidelijk te maken welke kansen er liggen voor ondernemers in Rivierenland. Maar na drie succesvolle toekenningsrondes was de tijd rijp om de naamsbekendheid van het Regionaal Investeringsfonds verder uit te bouwen om zodoende nog meer kwalitatieve voorstellen te werven. Daarvoor ontwikkelden wij in opdracht van en in samenwerking met FruitDelta Rivierenland een campagne.

Campagne

Aandacht trekken… dat is het belangrijkste wat we willen bereiken met de campagne. Want om een reactie tot stand te brengen, moet de doelgroep het Regionaal Investeringsfonds eerst zien en weten waarvoor het is. Logisch! Daarom kozen we voor zeer duidelijke beelden en teksten die duidelijk maken wat het Regionaal Investeringsfonds voor een ondernemer kan betekenen.

Insta_story RIF-2
Insta_story RIF-1
Krant, websites, social media

Lezers van kranten, bezoekers van websites en Rivierenlanders op Facebook, Instagram en Twitter komen de campagne overal tegen. Online verschijnt de campagne niet alleen aan mensen die de website van de eigen regionale krant bezoeken (De Gelderlander), maar ook aan landelijke nieuwssitesbezoekers die in de gemeenten in Rivierenland wonen en komen. Dat betekent dus een enorm bereik!

 

De advertentie hiernaast verscheen in De Gelderlander van 29 september 2018, maar ook in de diverse huis-aan-huiskranten in de Rivierenlandse gemeenten.

RIF FruitDelta Rivierenland_advertentie Gelderlander
Toolkit en blog

Iedereen mag weten welke kansen er voor het oprapen liggen voor ondernemers en ondernemende inwoners in Rivierenland. Daarom willen wij het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om de boodschap te verspreiden. Hiervoor hebben wij een toolkit ingericht op de website van FruitDelta Rivierenland met visuals die de sitebezoekers heel eenvoudig kunnen downloaden. Omdat de lopende en afgeronde projecten de beste reclame zijn voor het fonds, maken we ook een blog waar geïnteresseerden kunnen lezen hoe de aanvraag en uiteindelijke projectrealisatie is verlopen. Als dat niet inspirerend is…

Lancering campagne

De campagne werd gelanceerd tijdens de Inspiratiebijeenkomst van FruitDelta Rivierenland in de Agnietenhof op 15 september 2018. Deze netwerkbijeenkomst vond plaats als aftrap van het Fruitcorso Tiel. Wij waren ook betrokken bij de totstandkoming van het inhoudelijke programma en Marlous had de eer als dagvoorzitter/presentator op te treden uit naam van FruitDelta Rivierenland.

Marlous Loffelman Hans Beenakker
_DLW7561