PR voor Texo Trade Services

Texo Trade Services is al meer dan 15 jaar Europa’s toonaangevende fabrikant en distributeur van sublimatie transferpapier, kalanderbeschermpapier, bedrukbaar textiel en textiel afwerkingsproducten voor de mode-, visuele communicatie-, interieur- en sportindustrie.

Het bedrijf staat zeer goed bekend in de branche. Zij is vaak de eerste die baanbrekende, innovatieve en kostenbesparende technologie aanbiedt. En dat doet zij in 55 landen wereldwijd.

TTS logo
Texo Trade Service

PR ondersteunt acquisitie
In tegenstelling tot haar overige bedrijfsactiviteiten stond de PR van Texo Trade Services op een laag pitje. Dat zien wij vaker bij snelgroeiende organisaties: de nadruk ligt op productontwikkeling, orderafhandeling, client services en acquisitie. Waarvan niet iedereen zich bewust is, is dat juist bij deze laatste activiteit PR enorm ondersteunend kan zijn. Wij verwerven er gratis publiciteit mee voor onze opdrachtgevers in voor hun relevante media: de vakbladen, websites en social mediaplatforms die door hun klanten en branchegenoten worden gelezen.

Meerwaarde door relevantie
Hoe wij dat doen? Door de journalisten van die media van dienst te zijn met zo actueel en relevant mogelijke informatie. Zodat het nieuws van en over onze opdrachtgevers zo goed mogelijk aansluit op de wensen en beleveniswereld van de lezers. Zo bieden we meerwaarde voor zowel onze opdrachtgevers als journalisten en redacteuren. Want anders dan het geval is bij adverteren – waar je betaalt voor publicatie –  is plaatsing van een persbericht nooit gegarandeerd.

Veel persinteresse
Texo Trade Service nam ons begin dit jaar in de arm en dat heeft nu al vruchten afgeworpen; de pers bleek erg geïnteresseerd in Texo Trade’s 5 meter brede megadoeken van textiel voor lichtbakken. Voor het eerst is het mogelijk om op dit formaat te printen, naadloos en met een grote kleurdiepte. Voor de retail-, horeca-, standbouw- en expositiebranche betekent dit (letterlijk) grote kansen om zich prominent te onderscheiden. Texo Trade introduceerde deze noviteit op de internationale vakbeurs FESPA Digital in de Amsterdam RAI.

Wat deden wij?
Wij schreven, vertaalden en verspreidden een prettig leesbaar persbericht, dat de media integraal konden plaatsen. Natuurlijk stelden we eerst een perslijst op en ontbraken goede productfoto’s om de attentiewaarde te verhogen ook niet. Om input voor het bericht te verzamelen, hield Marlous vooraf een interview met Texo Trade. Journalisten met aanvullende verzoeken konden ook bij haar terecht. Diverse vakbladen en websites namen het bericht over en tijdens de beurs wisten journalisten uit binnen- en buitenland de beursstand te vinden voor een persoonlijk gesprek met de medewerkers van Texo Trade.

Beursstand TTS