Mega-introductiefeest voor Megaflex Bladel BV

Onze opdrachtgever Megaflex Bladel BV is al meer dan 20 jaar gespecialiseerd in het produceren van bedrukte en blanco etiketten. Loop je door de supermarkt, dan is de kans heel groot dat je recht aankijkt tegen het werk van Megaflex. Geen etiket zo gek of Megaflex kan hem printen; etiketten voor pakken, flessen, dozen, tubes, et cetera, et cetera.

Megaflex Bladel BV
Niet achteroverleunen

Het zal je dan ook niet verbazen dat Megaflex in haar bestaan van ruim twee decennia behoorlijk naam heeft gemaakt. Maar dat betekent niet dat zij achteroverleunt. Integendeel! Elk jaar wordt het Megaflex-machinepark uitgebreid en dat heeft een aanzuigende werking op nieuwe klanten.

Introductie HP Indigo 8000

Helga van LeurDit jaar introduceerde Megaflex de HP Indigo 8000, een nieuwe digitale drukpers van HP en dé revolutie in packaging- en labelprinting. De pers heeft de grootste printkwaliteit die er in de markt beschikbaar is Megaflex beschikt over de enige ervan in de Benelux. Megaflex introduceerde de digitale drukpers tijdens een feestelijk event, gepresenteerd door televisiepersoonlijkheid Helga van Leur en met sprekers uit de marketingwereld. Want dat is waar het om draait; de mogelijkheden van de drukpers boren nieuwe kansen aan op het gebied van marketing, sales, packaging-design en business development. Dat zorgde ervoor dat deze Benelux-introductie talloze professionals uit deze branches aantrok.

Creatief uitpakken

Megaflex nam ons in de arm om deze introductie op poten te zetten. En wat een feest was dat! Want de mogelijkheden van de drukpers gaven ons volop gelegenheid om creatief uit te pakken. Eén van de belangrijkste wapenfeiten van de drukpers is namelijk dat hij dankzij de Mosaic-technologie van HP in één run en uit één ontwerp duizenden tot miljoenen verpakkingsetiketten kan printen waarvan geen twee er hetzelfde uitzien. Zo kun je als producent razendsnel en uiterst creatief uiting geven aan acties en inspelen op trends en actuele gebeurtenissen. Dus: consumenten verrassen, aanhaken op wat er ‘nu’ leeft en volledige aansluiting vinden bij de belevingswereld van klanten. De unieke verpakkingen in het winkelschap krijgen zodoende een enorme stopkracht. Met deze introductie praat Megaflex dus niet (alleen) over productie, maar vooral over inspiratie, marketing en design.

Alles van de communicatiemenukaart

Ons werk omvatte bijna alles dat je vindt op onze communicatiemenukaart: grafisch ontwerp, webdesign, tekstschrijven, public relations, videoproducties en fotografie. Daarnaast verzorgden wij de volledige organisatie van de introductie van de digitale drukpers bij Megaflex in Bladel. Maar we begonnen met het vaststellen van de boodschap en het ontwerpen van een design daarbij, het thema-ontwerp.

Bekijk de website

We ontwikkelden een website rondom de introductie, verzorgden het uitnodigingstraject en transformeerden de enorme drukkerij tot een high-class feestlocatie met inspiratietentoonstelling, dj, geweldige catering, projecties en inspirerende sprekers. We vroegen Helga van Leur voor de presentatie en zij trakteerde de aanwezigen ook op een geweldige lezing waarin zij de link legde tussen de klimaatveranderingen, duurzaamheid en de nieuwe drukpers van Megaflex. Die bleek dus ook een goede stap in de duurzame richting te zijn. Een teaservideo, filmische registratie en fotografie mochten natuurlijk ook niet ontbreken. Evenals persberichten om het nieuws wereldkundig te maken.

En nu?

Sinds de introductie hebben diverse nieuwe opdrachtgevers de weg naar Megaflex gevonden en is zij op zoek naar nieuwe collega’s om de toenemende workload op te pakken.

En wij? Wij maken ons op voor een nieuwe campagne. Waarvoor en waarover? Dat houden we nog even geheim. ;-)