Inspiratiebijeenkomst FruitDelta Rivierenland
Onze opdrachtgever FruitDelta Rivierenland vervulde dit jaar met trots het gastheerschap van het Fruitcorso. Als onderdeel daarvan organiseerde zij op de dag voorafgaand aan het beroemde fruitfeest voor de allereerste keer de Inspiratiebijeenkomst. Locatie: Theater de Agnietenhof in Tiel. Wij zorgden ervoor dat alles tot in de puntjes was geregeld: advisering, de invulling van het programma, de gastsprekers, teksten, ontwerpen, presentaties, communicatie-/promotiemiddelen, fotografie, video’s en meer. Hiermee ontzorgden wij de mensen van FruitDelta Rivierenland helemaal, zodat zij zich volledig konden richten op hun gasten.
Tijdens de Inspiratiebijeenkomst troffen de samenwerkende partners en relaties van FruitDelta Rivierenland elkaar in ontspannen setting. Het doel was om van elkaar en gastsprekers te leren, geïnspireerd te raken, nieuwe verbindingen te maken en samen het Fruitcorso-weekend in stijl af te trappen. Het thema van de bijeenkomst was ‘De kracht van emotie’; positieve, motiverende emoties zijn de voedingsbodem van elk succes. Het programma gaf op creatieve wijze uitdrukking aan dit thema.
Diverse sprekers namen de aanwezigen mee in de wereld van FruitDelta Rivierenland: het belang van het samenwerkingsverband voor de regio, haar regionaal investeringsfonds, economic board en slagkracht. Natuurlijk werden de spotlights ook op het Fruitcorso gezet; het decennia-oude regionale fruitfeest dat zowel binnen als buiten de landsgrenzen bekendheid geniet.
Als gastsprekers hadden wij Hoogleraar Gert-Jan Hospers van de Universiteit Twente en Radboud Universiteit Nijmegen en Nederlands Kampioen Pitchen Jouri Schoemaker ingeschakeld. Gert-Jan Hospers gaf een lezing over de verborgen krachten van FruitDelta Rivierenland en drukte de aanwezigen op het hart dat de regio enorm trots mag zijn op haar vele innovatieve bedrijven. Verder adviseerde hij over de wijze waarop de regio zich verder kan ontwikkelen en zich (inter)nationaal in de kijker kan spelen. Jouri Schoemaker leerde de toehoorders hoe je dat concreet doet. Hoe breng je een goed idee én jezelf professioneel voor het voetlicht? Welke emoties spelen daarbij een rol en hoe bouw je een goede pitch op?
Om de aanwezigen te tonen welke projecten de komende tijd van start gaan om de regio verder te ontwikkelen met behulp van een bijdrage uit het regionaal investeringsfonds van FruitDelta Rivierenland, maakten wij video’s van vier voorbeeldprojecten. Deze video’s werden vertoond tijdens het symposium en zijn ook hier te bekijken.
Nadat de projecteigenaren hun plannen hadden toegelicht, openden de leden van de economic board symbolisch (met een klap op de gong) de tweede aanvraagronde voor steun uit het regionaal investeringsfonds. Vervolgens werd er in de lobby genoten van streekproducten en ontmoetten de aanwezigen elkaar en de partners binnen FruitDelta Rivierenland. Zelfs de muziek kwam uit eigen regio, namelijk van Voice of Holland Kids-talent Ilya Verheul uit Tiel.
FruitDelta Rivierenland is het samenwerkingsverband van overheid, ondernemers, onderwijs, onderzoek en ondernemende inwoners (de O’s) in de regio Rivierenland. FruitDelta Rivierenland richt zich op drie economische Speerpunten: Agribusiness, Economie & Logistiek en Recreatie & Toerisme. Als middel om de regionale ambities te realiseren, is het Regionaal Investeringsfonds in het leven geroepen. Daarmee worden (publiek)private projecten gestimuleerd stimuleren en initiatieven uit de markt en netwerken in de samenleving aangejaagd en medegefinancieerd.
Gert-Jan Hospers
Jouri Schoemaker
Naast divers promotiemateriaal – zoals flyers, folders, (digitale) posters, vlaggen, stickers, speldjes, video’s en meer – ontwikkelden wij ook een professionele beursstand. Deze kan in omvang worden aangepast naar gelang de beschikbare ruimte. Een (kosten)efficiënte oplossing!
We zouden nog veel meer kunnen schrijven over de bijeenkomst, maar vertellen het verhaal verder met beelden.